Senioritis

Oj nu har jag helt glömt bort bloggen under några dagar. Men nu är jag tillbaka. Min första simnings fria vecka har varit riktigt bra. Jag känner verkligen att jag har hur mycket extra tid som helst och jag har kunnat unna mig själv massa extra sömn vilket har behövts efter förra helgens urladdning. Men all den här extra tiden kommer behövas för de nästkommande två veckorna har jag väldigt mycket att göra. Jag har flera prov och stora skolarbeten som ska göras. 

Helgen blev en riktigt shopping helg för min del. I lördags åkte jag, Jami och Berms och shoppade. Det blev en väldigt lång shoppingdag och vi svängde bland annat förbi IKEA. Jag hade äntligen tänkt köpa lite kaviar till mina kokta ägg men det var en så j?vla lång kö så jag blev utan kaviar. Efter det åkte vi till den stora gallerian i närheten av skolan och spenderade åtskilliga timmar. Vi avlutade sedan det hela med en Sushi middag. 

Som om det inte var nog med shopping under gårdagen så åkte vi till en annan galleria idag. Men den här gången blev det ett något kortare besök vilket mina ben uppskattade väldigt mycket. Vi avslutade sedan kvällen i Jami´s rum där vi gjorde drinkar och pluggade....eller försökte plugga i alla fall. Det är nämligen så att jag tror jag har drabbats av "Senioritis". Det är ett uttryck som används här för att beskriva den brist på motivation som sistaårs elever upplever. Jag har nämligen inte så stor lust att ta itu med allt jag har att göra. Men det blir väl rätt lätt så nu när man bara är dryga två månader från att gå ut college. Men det är bara att bita ihop.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Trodde du hade träffat en senioritas :-P

2012-02-27 @ 16:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0