27 Augusti

Idag fick jag gå upp early eftersom jag skulle till skolan på min första "orientation day". Till att börja med så skulla jag äta frukost på "Trustees Pavillion" (ett av skolans mat ställe). Jag insåg ganska snabbt att mit liv inte skulle bli särskilt nyttigt här det finns läsk att ta till varje mål sen bestod frukosten av bagels, ägg, bacon, korv med mera.

Sedan under dagen så har jag träffat de andra internationella eleverna. Det är fyra från Bulgarien, två från Nigeria, en från Japan och en från Oman. Det kommer även att vara en tjej från Sverige men hon kommer senare. Under dagen har vi också fått lyssna på massor av människor som jobbar på skolan och de har pratat om hur det går till på skolan och gett oss mycket bra information. Man har fått höra mycket engelska idag så jag har nästan börjat att tänka på engelska också.
Sen blev det då dags för lunch där det bjöds på b.la. pizza och hamburgare och så läsk förstås :P tur att man ska träna här också.

Det känns riktigt bra och det verkar vara en väldigt bra skola, det är dock lite tomt fortfarande eftersom amerikanarna inte kommer förrens den 1 september men jag har ju mamma och pappa hehe :D.

24-26 Augusti

26 Augusti

Idag var det dags för oss att ta oss från New York till New Jersey och Ramapo. Vi tog först tåg från Pennstation till Seacasus junction där vi fick vänta i typ en timma innan vi kunnde ta tåget som gick till Mahwah. I Mahwah fick vi tag påcen hyrbilsfirma så att vi skulle kunna ta oss till skolan och hotellet. Först åkte vi till skolan där vi träffade Kate Plessing som också gav mig nyckel till mitt rum.
Mina förväntningar på rummet var inte speciellt höga så jag blev lite positivt överraskad för det var större och fräschare än vad jag trodde. Efter att vi hade tittat på rummet begav vi oss till hotellet för att få lite sömn.

25 Augusti
Idag hade vi en heldag i New York. Vi började med att ta oss till Ground Zero för att sedan gå ner till hamnen där vi tog en båttur runt frihetsgudinnan. Efter båtturen tog vi oss upp till Broadway där vi kollade lite shopping och vi hittade faktiskt en del bra affärer med riktigt låga priser, jag köpte t.ex. två par jeans.
Efter shoppingen tog vi oss tillbaka till hotellet där vi slappade ett tag innan middagen. Vi åt en riktigt god middag på ett Steakhouse hyvsatt nära hotellet. Mätta, belåtna och trötta gick vi tillbaka till hotellet för att sova. (Jag fick låna öronproppar av mamma för att pappa snarkade så mycket :D )

Blogg

Nu har det hänt som jag aldrig trodde skulle hända, jag har skaffat en blogg :P
mest för att kunna uppdatera er lite om vad som händer i USA eftersom jag åker dit och pluggar om ungefär en vecka.

Välkommen till min nya blogg!