Honors Convocation

Idag var jag på en så kallad "honors convocation" där jag fick ta emot min utmärkelse för Outstanding Graduate in International Business. Det var en tillställning där lärare, familjer, och vänner fick komma och titta när de främsta eleverna i varje major fick ta emot en utmärkelse. De delade alltså ut denna utmärkelsen till en elev inom varje major.

Det var lite roligt för innan man fick ta emot sitt lilla diplom så läste de upp en liten biografi om en själv och vad man har åstakommit under sin tid på skolan. Så när jag skulle gå upp på scen och ta emot min utmärkelse så sa de ju bland annat att jag är en internationell student från Stockholm, Sverige. Och efteråt sen när tillställningen var över så kommer en lärare fram till mig och börjar prata klingande Svenska med mig. Då visar det sig att han själv är från Stockholm och undervisar i psykologi här på skolan. Så han började prata med mig och frågade hur länge jag hade varit här och vad som fick mig att hitta hit. Så det var lite små roligt.

Så här ser diplomet ut som jag fick. Dessutom innehöll kuvertet en liten check på 50 dollar och lite pengar tackar man ju aldrig nej till ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, nä är man ekonom så är man liksom.



Vad duktig du är! <3

2012-04-26 @ 10:14:54
Postat av: Birgitta

Ha ha det var ju roligt. Och så tog det 4 år innan du fick veta att det fanns en svensk lärare :-P

2012-04-26 @ 10:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0