Fyrkantshatt

Idag började med att jag jobbade några timmar under förmiddagen. Därefter hade jag ett möte med mina styrelsemedlemmar för klubben. Vi disskuterade bland annat vilka som ska ersätta oss inför nästa år, och om slutårsrapporten som varje klubb måste lämna in. Efter mötet så mötte jag upp Jami och vi gick till "Graduation Fair" som hölls på skolan idag. Det har hållit på hela dagen och det är ett tillfälle för alla sistaårs elever att fixa allting som måste göras inför graduation. Jag anmälde mig till några aktiviteter som pågår dagarna innan graduation och så köpte jag även min kappa och mössa. Jag fick också reda på att jag kommer ta examen med högsta ära eller honors som det heter. Det är nämligen så att beroende på vilket betygssnitt man har så finns det chans att man kan gå ut college med "Latin Honors" och det finns tre olika:
- Cum Laude
- Magma Cum Laude
- Summa Cum Laude
Jag kommer alltså gå ut med det högsta vilket är "Summa Cum Laude". 

Efter att jag hade inhandlat min utstyrsel till graduation så var jag såklart tvungen att prova allting. Men jag kunde inte riktigt sluta skratta pt mig själv när jag såg mig själv i spegeln för man ser ju faktiskt lite rolig ut. Men det kändes också ganska coolt för man har ju alltid sett de här fyrkantsmössorna på tv och nu står man liksom här med en själv. Ni får inga bilder på hur jag såg ut för det får vänta tills graduation :) men här kommer i alla fall bilder på kappan och mössan.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Åh vad spännande, 3 weeks to go...

2012-04-20 @ 08:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0