Aprilskämt

Det är värst vad dålig jag har varit på att skriv den senaste tiden. Men ni får har lite överseende för jag är ju trots allt inne på slut tampen av min college karriär. Men jag ska försöka bättra mig lite.

Idag blev jag utsatt för ett väldigt försenat men ganska roligt aprilskämt. Det var under min lektion nu under kvällen. Det är nämligen så att inför varje lektion så måste vi läsa ett kapitel i boken som vi använder. Men med mycket annat på agendan så blir det ibland så att man inte hinner läsa allting varje vecka. Men detta brukar inte göra så mycket eftersom vår professor går igenom kapitlet under lektionen. Men under kvällens lektion var det andra bullar som gällde. Helt plötsligt så sa professorn, "Ta fram en penna och ett tomt papper" "Lägg undan alla böcker". Han sa att kan skulle förhöra oss på läsningen. Han gav oss ett antal frågor och de alla i klassen började bli nervösa och små svettas. Vi började svara på frågorna och jag hade som tur hunnit skumläsa igenom kapitlet så jag visste svaret på i alla fall ett par frågor. Men vissa andra frågor däremot hade jag inte en aning om. Men efter några minuter så säger professorn till oss att läsa den sista frågan. Frågan såg ut någonting såhär

Företag XY fick ett anbud på $10 miljoner den 2a April. Om anbudet istället hade kommit dagen innan, vad kunde det betraktats som?

När någon i klassen mumlade till ett Aprilskämt så sa professorn att det är precis vad det här är. Så hela förhöret var ett aprilskämt och istället drog han upp en påse med Påskgodis och började dela ut. Där kan man snacka om en helomvändning.

Nej nu måste jag gå och sova för jag ska upp och jobba imorgon bitti. God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0