Back in the States

Efter en lång och härlig sommar i Sverige så har jag nu åter igen begett mig tillbaka till staterna. Det är med ett visst vemod som jag nu påbörjar mitt allra sista år här på Ramapo College. Tiden har gått så otroligt fort och det har varit en grym upplevelse som jag inte vill ska ta slut.

 

I alla fall så landade jag någon gång mitt på dagen igår (amerikansk tid) och flygningen gick som den skulle utan några förseningar. Jag hade det lyxigt nog att bli hämtad vid flygplatsen av min kompis Berms och det var ytterst skönt att slippa släppa all min packning på tåget för det var riktigt tungt. Vi åkte och käkade på ”Panera” innan vi åkte till skolan.

 

Alltid när jag flyger tillbaka så planerar jag att ta en liten tupplur någon gång på eftermiddagen för att orka med kvällen. Men de planerna lyckas alltid gå i krasch. Så fort man kommer till skolan så har man inte en lugn stund. Först så åkte jag och kollade var Berms bodde, sedan checkade jag in på mitt rum. Strax därefter så träffade jag Jami och hennes pojkvän. Därefter fick jag en kort stund på mig att packa upp lite av mina grejer innan det var dags att träffa nästa gäng. Då träffade jag Jenny, Kyle, Jared, Lauren och Geoff. Vi hängde ett tag på Jared och Kyle’s rum och sedan var det dags att gå till festen som sim teamet alltid har första kvällen på skolan. Så det blev inte mycket vila för mig och jag var sådär lagom pigg på att festa. Men det var kul att träffa de övriga från teamet och jag tog det trots allt hyvsatt lugnt eftersom jag var rätt så sliten efter min långa resdag. Jag gick och la mig vid två ungefär efter att ha varit vaken i sisådär 26 timmar nånting.

 

Men som tur är så har jag inga lektioner idag så jag kan ta det ganska lugnt hela dagen. Men det är ändå några saker som ska fixas idag. Jag ska hämta de sakerna som jag lämnade över sommaren i ett förråd här på skolan. Sen ska jag på en stor shopping runda ikväll. Jag måste köpa köks utrustning, massa mat, och förhoppningsvis blir det en TV också. Det kommer att svida i plånboken ;)


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tur att du är ung. Njut varje sekund av sista året nu! //mum

2011-09-02 @ 08:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0