Tisdag

Det har verkligen inte blivit mycket skrivande på sistonde men det ska det minsann bli ändring på. I alla fall för stunden. Som jag har sagt förrut så har jag en väldigt tuff termin just nu och det är många bollar i luften samtidigt. Jag har minst sagt haft det väldigt stressigt den senaste veckan. Men det har också hänt lite spännande grejer så nu har jag i alla fall lite att skriva om. 

Pluggandet har ju förstås tagit upp en stor del av min tid på sistonde. Jag tycker inte att jag gör annat än att skriva uppsatser. Den här helgen skrev jag klart tre olika uppsatser. Så fort man var klar med den ena så var det bara att lägga den åt sidan och börja på nästa. Sen har jag ju även en 30 sidors uppsats hängandes över mig. Den ska vara klar i mitten av November, så varje ledig tid som jag får över måste jag spendera med att skriva på den.

Men bortsett från det tråkiga uppsats skrivandet så har jag ju en god nyhet. Det är nämligen så att jag har fått ett jobb här på skolan. Det är som en assistent för en inköpsavdelning på skolan. Det är ju inget jätte stort jobb men jag kommer i alla fall jobba 10 timmar i veckan. Och så kommer jag ju tjäna lite stålar och det är ju aldrig fel. Men som en internationell student så är det självklart inte helt lätt att bara sätta igång och jobba. Nej nej, jag befinner ju mig i krångligheternas land där massa pappersarbete och utdragna processer är lösningen på alla problem (Nej jag är inte bitter). Jag måste nämligen ansöka efter ett så kallat "Social Security Card" för att kunna jobba, och enligt skolans regler så får man inte börja jobba innan man har fått det. Så därför var det bara att sätta igång. Först så behövde jag hämta ut några blanketter som sedan skulle skrivas under av både min arbestgivare och av handledaren för internationella studenter. Därefter så var det dags att bege sig till Social Security kontoret och lämna in sin ansökan. 

Så igår (Måndag) efter min morgonträning så gjorde jag mig redo för att åka dit. Jag hade fått låna min kompis Berms' bil och hade kollat upp vart stället låg. Så jag åkte dit och allt gick som smort. Det var en 20 minuters biltur från skolan och jag hade inga problem med att hitta. Så det kändes som allt var under kontroll tills jag kom fram till dörren för själva kontoret. Där satt det en skylt där det stod "Closed Forever". Så jag fick snopet sätta mig i bilen och köra tillbaka till skolan igen. 

Så idag gjorde jag ett nytt försök. Jag hade än en gång fått låna Berms' bil och kollat upp ett annat kontor som låg cirka 30 minuter bort. Den här gången gick det bättre. Jag kom dit och trots allt folk inne på kontoret så gick det ganska fort att få hjälp. Jag lämnade in ansökan och om 2 veckor kommer mitt "Social Security Card" att dimpa ner i brevlådan. På vägen hem passade jag på att stanna och köpa ett spelande tackkort till Berms och så tankade jag upp bilen såklart. 

Efter att jag kom tillbaka till skolan så gjorde jag klart ett skolarbete inför min lektion som jag hade klockan 2. Under den lektionen sen fick jag tillbaka provet som jag hade förra veckan. Provet som jag pluggade oändliga timmar inför och var riktigt stressad och nervös över. Gladeligen gav min envishet och mitt eviga pluggande resultat. Jag lyckades skrapa ihop till 96 utav 100 möjliga vilket också var ett utav det högsta betygen i klassen. Och med tanke på att det provet står för 25% av mitt slutbetyg så var det en väldigt stor lättnad. 

Efter lektionen mötte jag upp Bethany som var här över dagen och vi käkade middag. Därefter begav jag mig till gymmet och styrketränade med några från teamet. Och nu är jag äntligen tillbaka på rummet och kan ta det lite lugnt. Det har varit en väldigt lång dag men ack så bra.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Äntligen skrev du igen ;-)

Grattis till provet och jobbet! Vi är hemma nu efter vårt tränings camp. Vi kan skypa någon kväll när du har tid.

2011-10-26 @ 17:10:09
Postat av: Grannen Gill

Grattis - Bra jobbat !!

2011-10-27 @ 10:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0