04.10.11

Det börjar så smått närma sig Halloween och det börjar bli dags att planera. Så då kommer vi till den årliga frågan. Vad ska jag klä ut mig till? Jag fick egentligen två eminenta idéer som hade varit perfekt om man nu firade Halloween i Sverige. Men det passar sig liksom inte i Staterna för ingen skulle fatta.

Min första idé var att dra på mig ett par brillor, lite fula kläder och sedan gå runt och vara allmänt jobbig och snål hela kvällen. Kanske säga "Tjenare Mannen" lite då och då. Jag pratar förstås om Ove Sundberg från Solsidan. Hade varit klockrent om nu Amerikanarna visste vem det var.

Min andra idé var att dra på mig ett nackskydd och ett par oranga glasögon. Sedan kunde jag gå runt hela kvällen med en flaska i handen och fråga om nån skulle "ha sig en stänkare". Jag menar såklart grannen i Beck. Det hade ju också varit klockrent men nu funkar inte det heller. Jag var verkligen stolt över mig själv när jag kom på dem här idéerna. Jag tycker de är superbra, det är bara väldigt surt att jag inte kan använda dem.
Så nu frågar jag istället er om ni har några roliga idéer? I så fall får ni gärna kommentera. Alla bidrag mottages.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

du får väl använda dig av dina briljanta idéer på julafton ;-P

2011-10-05 @ 08:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0