Crazy!!!!!

Nu gick det bara några minuter tills mitt nästa blogginlägg men jag har en galen nyhet att berätta. Jag sitter i mitt rum och tittar på tv och för bara några minuter sedan ringde min kompis Berms mig och berättar att det går rykten om att någon har blivit skjuten i "The Village", vilket är ett lägenhetsområde på skolan. Jag slängde mig direkt på telefonen och ringde Bethany och Jenny som bor i det området på skolan. De visste inte vad som pågick men det var tydligen flera polisbilar i området. Nu lite senare så ringde Bethany tillbaka till mig och berättade att hon hade hört att det handlar om någon slags drog uppgörelse och att någon hotade någon annan med en pistol, men att ingen hade blivit skjuten. Det här är än så länge bara vad jag har hört och jag vet inte om allt stämmer men nu nyligen fick jag det här mailet:

"There is police activity due to a reported shooting as of 3/23/2011 in  at Ramapo College.   Everyone on campus should stay inside.  All facilities have been secured.  College officials and emergency responders are on scene investigating."


Så nått är det i alla fall. Och tydligen är skolan i ett så kallat "Lockdown" vilket betyder att ingen får lämna eller komma in på skolan för tillfället. Helt galet är det speciellt med tanke på att jag var där för bara en timme sedan. Men jag sitter i alla fall säkert på mitt rum just nu och förhoppningsvis får man lite bättre rapporter om vad som har hänt snart.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Stanna på rummet! /orolig mamma

2011-03-24 @ 09:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0