Snödagar

Jag tänkte att jag skulle reda ut hur det kommer sig att skolan stänger ibland då det snöar mycket. Anledningen till detta är att att vägarna blir för dåliga och osäkra att köra på. Det finns flera tusen "commuters" på skolan, alltså elever som inte bor på skolan utan bor hemma och åker hit med bil när de har lektioner. Så när det snöar mycket och vägarna blir sämre så stänger skolan för att inte dessa elever och även lärare ska behöva ge sig ut och köra. Svensk som jag är tycker jag egentlligen att det är ganska löjligt eftersom det aldrig skulle hända hemma i Sverige men jag klagar absolut inte. Det är underbart att få sina lektioner inställda och få någon extra ledig dag lite då och då.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag kan tänka mig att införa det här också :-)

2011-01-29 @ 09:52:50
Postat av: Grannen Gill



Håller med dig Birgitta Vi tar ju efter USA på många andra områden, så varför inte här också..ledigt från december - mars ungefär...

eller så startar vi dubbdäcksgarage i New York, så behöver vi bara jobba några dagar i månaden och scrappar resten av tiden...Tack Jonny !

2011-01-31 @ 08:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0