Heliga Sporten

Nu är jag klar med lektioner för denna vecka och det känns hur skönt som helst. Det kan kanske låta lite konstigt i och med att jag har varit ledig både igår och i tisdags, men det har varit en ganska stressig vecka. Igår kväll satt jag i flera timmar i streck och tampades med en väldigt svår läxa som skulle vara klar idag. Så det känns skönt att man kan pusta ut lite nu.

Så idag under vår spanska lektion så pratade vi lite om vad vi hade för planer för helgen (på spanska såklart). På söndag är det ju "Super Bowl", viktigaste amerkanska fotbollsmatchen på året, så i princip alla i klassen sa att det skulle titta på det i helgen. Sen frågade läraren om det var någon som inte skulle titta på Super Bowl. Vi är en klass på cirka 30 personer men det vara bara jag och en tjej som räckte upp handen, så då kan ni förstå hur stort det är. I alla fall så frågade sedan läraren vad jag skulle göra istället, och jag sa att jag inte riktigt visste men att jag inte tycker om amerikansk fotboll. Men så fort jag hade sagt det så kände jag hur allas dödsblickar vändes mot mig. Amerikanska fotbollen är helig, man är knäpp om man inte tycker om det i alla fall om Amerikanerna får bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0