Dag nr 1

Det blev en helt okej början på denna tävling och jag borde egentligen vara mer nöjd med tanke på resultaten. Varje tävlingsdag är uppdelad i två pass. Ett försökspass som simmas på morgonen och sedan ett finalpass på kvällen. Idag simmade jag en 200 frisims lagkapp och 500 frisim individuellt. Det var jag, Geoff, Steve och Mike som simmade lagkappen och vi lyckades ta oss till finalen. Väl i finalen på kvällen så simmade vi in på en fin sjätte plats. På min individuella start så simmade jag på 5.03. Det är det snabbaste jag någonsin har simmat förrut. Men det var aningen surt eftersom jag var mindre än en sekund och bara en ynka placering från att ta mig till en C-final. Jag hade gärna simmat en gång till på finalpasset för jag min dröm var att gå under 5 minuter, men marginalerna var inte på min sida helt enkelt. Det är bara att ta nya tag inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul att du håller oss uppdaterade. Jäkligt bra simmat! Marginalen var verkligen liten, men då har du mer krafter kvar till idag istället ;-)

2011-02-19 @ 12:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0