President

Som jag nämnde tidigare så har jag ansökt om en plats i styrelsen för den Internationella Business klubben. Anledningen till varför jag ansökte var för att jag såg det som en väldigt bra erfarenhet och tyckte det skulle vara kul att bli lite mer involverad i klubben.

 

Så idag har jag varit på ett litet möte med den gamla styrelsen och några av de personerna som var intresserade av en plats i styrelsen nästa år. Och under mötet fick jag ett väldigt roligt besked. Det är nämligen så att jag är den nya ordföranden för klubben eller president som det så stiligt heter på engelska. Det kom lite oväntat eftersom jag först bara hade sökt till att bli vice ordförande. Men nu var det inte så många som var intresserade och det slutade med att jag fick ordförande posten. Det känns i alla fal väldigt kul och spännande. Styrelsen för nästa år kommer nu bestå av mig som ordförande, en sekreterare och en kassör. Vi kommer tillsammans vara ansvariga för att planera och ordna klubb event såsom möten och föreläsningar. Så om någon har förslag på en person som är involverad i "international business" och som kan komma och gäst föreläsa på vår skola så tar jag gärna emot dem ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jaha då får man tilltala dig Mr President numera :-P

2011-04-19 @ 15:57:13
Postat av: Grannen Gill





Två ordföranden i familjen - men bara en president !!



Grattis !!

2011-04-20 @ 09:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0