License

Japp då var det äntligen avklarat. I fredags fick jag mit amerikanska körkort. Det var egentligen tänkt att jag skulle har gjort det för några veckor sedan men det visade sig att jag inte var ensam. För några veckor sedan så åkte nämligen jag och Bethany till DMVn (Department of Motor Veichles) för att försöka fixa mitt körkort. Men när vi kom dit så var det en sjuukt lång kö som slingrade sig runt hela byggnaden och som skulle ta flera timmar. Vi gav snabbt upp och körkorts planerna lades på is för ett tag. Men nu i helgen så åkte jag med Bethnay hem för det är tydligen inte lika långa köer där hon bor. Så tidigt på fredagsmorgonen hängde vi på låset och var bland de första som var där. Som tur var hade jag alla dokument som behövdes och det enda som jag behövde göra var att ta ett teoriprov. Det gick snabbt och utan några större problem, och nu har jag äntligen mitt körkort.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Coolt, du börjar kännas mindre svensk..

2011-04-18 @ 08:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0