Beta Gamma Sigma

Som jag skrev tidigare så blev jag inbjuden till ett "honor society" som heter Beta Gamma Sigma. Och igår kväll hölls det en middag och introduktions ceremoni för alla medlemmar. Tilställningen kallas "induction ceremony" och går ut på att man accepterar medlemskapet i detta honor society. Eftersom föräldrarna befinner sig på andra sidan atlanten så fick min kompis Berms följa med mig istället.
Hela tillställningen började med ett litet invigningstal och därefter serverades middagen. Efter middagen var det dags för invigningen av medlemskapen. Alla vi elever som hade fått inbjudan fick lämna salen där middagen tog plats. Vi ställdes upp på ett led och därefter gick vi in på ett led och ställdes up framför den lilla scenen som fanns i salen, och framför alla föräldrar, lärare och personal från skolan som var där. Sedan ropade de upp varje persons namn och man fick ta ett steg fram och visa upp sig någon sekund och sen ta ett steg tillbaka. Efter detta så var pratade de lite om vad det innebär att vara en medlem i Beta Gamma Sigma och sedan frågade de om vi accepterade medlemskapet och då skulle svarade vi alla "I do". Efter det fick vi utge någon slags ed eller vad man nu ska kalla det. Det var några meningar som vi skulle repetera. Jag måste säga att det var lite konstigt. Det kändes nästan som att man höll på att bli medlem i någon konstig sekt. Men efter allt detta så blev vi i alla fall officiela medlemmar och vi fick ett litet diplom och en liten brosch som bevis på detta.
Middagen fortsatte sedan med några tal bland annat från rektorn på skolan. Det hela avslutades med smaskig efterätt. Även om det var lite konstigt så var det ändå en liten rolig upplevelse och man inser ju att det trots allt är en liten bedrift.
Idag så gick jag förbi en lärare som jag hade för ett år sedan och som var där under middagen igår och hon gratulerade så mycket till medlemskapet. Sedan idag under en utav mina lektioner så berättade läraren om gårdagens tillställning och uppmärksammade mig och de tre andra från klassen som också var där igår. Så man kan ju verkligen säga att det här är något som är uppmärksammat vilket är väldigt kul.
Det blev inte så jätte många bra bilder men här är i alla fall några

Kommentarer
Postat av: Grannen Gill

Heja Johnny...det här är ju fantastiskt...vi sträcker lite extra på oss i Älta nu. Vilken ambassadör du är!



Lycka till i fortsättningen, och var rädd om diplomet det kommer att följa dig igenom livet.



Gill&familjen

2011-04-08 @ 09:35:57
Postat av: Syster

Jag blir ju nästan lite tårögd, du är så duktig :)

2011-04-08 @ 13:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0