Weekend!

Efter en rolig men något kort helg så sitter man nu här nergrävd i skolböckerna igen.  Men som vanligt hittar man på andra saker att göra för att slippa ta itu med pluggandet.  Jag har till exempel städat rummet, bäddat sängen, chattat och nu kom jag även på den briljanta idén att skriva detta blogginlägg. Allt för att slippa göra en ganska så simpel Spanska läxa.

 

I alla fall så har det varit en bra helg. I fredags hade efter vår träning så hade vi en ”familjemiddag”. Det är en ny liten tradition som vi har börjat med. Eftersom Jenny och Bethany bor i en lägenhet där de har kök så har vi ju möjlighet att laga mat. Så därför har det blivit så att nån har lagat mat en dag varje vecka. Vi är totalt sju personer som brukar vara där och äta tillsammans. Det är jag, Jenny, Kyle, Bethany, Lindsey (en tjej från simteamet som bor med Jenny och Bethany), Lindsey´s pojkvän och sedan Lisa, den andra tjejen som de bor med. Så vi har börjat kalla det ”family dinner” och det som är näst på tur för att laga mat är jag. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra ännu.

Efter middagen på fredagskvällen var det först tänkt att vi skulle gå på en fest men ingen av oss hade speciellt mycket energi så vi degade framför tvn istället.

 

På lördagen så var vi ett gäng från simteamet som gick och kollade på en fotbollsmatch som skolans lag spelade. Efter matchen åkte vi och käkade middag på ”Panera Bread” vilket är en riktig favorit hos mig. På kvällen sedan hade vi lite mer energi så vi hade en liten fest med lekar och spel vilket var väldigt roligt.

 

Men nu börjar både helgen och blogginlägget lida mot sitt slut så jag antar att jag inte har några fler undanflykter från mina läxor nu.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

får vi också vara med på "family dinner" när vi kommer :-P

2010-09-27 @ 08:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0