Junior Year!

Efter nästan fyra månader av ledighet så är jag nu tillbaka i verkligheten igen. Flygresan gick väldigt bra och vi landade till och med lite tidigare än planerat vilket annars brukar vara ovanligt när jag är ute och flyger. Jag hade också turen att få sitta precis vid en nödutgång vilket innebar mycket stort benutrymme, vilket var väldigt bekvämt.

 

Väl framme på Newark Airport så hade jag en sådan lyx att en kompis kom och hämtade mig så jag slapp ta tåget vilket jag var väldigt glad för. Men det var nästan så att man fick en chock när man klev ut ur dörrarna från flygplatsen. Jag hade hört rykten om att det skulle vara varmt och en flygvärdinna nämde något om 34 grader men trots förvarningen så åkte man på en svettig överraskning. Värmen slog som en vägg och man kunde tro att man hade klivit in i en gigantisk bastu. Jag som lämnade ett kyligt Sverige stod där i värmen med varma kläder och två tunga väskor och svetten började genast rinna. Det var ett riktigt ”hallelujah moment” när man kom in i bilen och fick känna på en svalkande air condition. Väl på skolan skulle väskorna släpas från parkeringen till byggnaden där jag nu bor. En ganska kort sträcka men ack så jobbigt i den stekande solen. När jag sedan skulle checka in så skulle jag fylla i några papper så skakade jag av trötthet och hade nästan svårt att skriva. I alla fall så kom jag så småningom in på rummet. Jag har nu alltså ett eget sovrum vilket är hur skönt som helst och än så länge trivs jag väldigt bra med rummet som faktiskt var större än jag hade tänkt mig. Efter att jag hade installerat mig på rummet så gick jag och träffade Bethany, Kyle och Jenny och vi gick och åt middag. Senare på kvällen blev det fest med simteamet och vi träffade några av de nya simmarna för i år.

 

På onsdagen sedan började allvaret direkt med en lektion redan klockan 8 på morgonen, och med tanke på dagen innan så var jag väldigt trött på morgonen. Jag hade också en lektion senare på kvällen men så här första veckan är lektionerna ganska korta och det är mest bara en introduktion av kursen.

 

Idag har jag haft ytterliggare två lektioner men nu är jag faktiskt ledig ända tills onsdag. Jag är nämligen ledig på tisdagar och fredagar, sen är det även så kallad ”Labor day” på måndag så då har man inte heller några lektioner. Imorgon bitti ska jag, Bethany och Kyle åka till Washington DC vilket liger cirka 4 timmar från skolan. Vi har bokat hotell och ska stanna där i två nätter och det ska bli hur kul som helst.


Kommentarer
Postat av: Berra

Hallå Junior Olsson

Skönt att resan gick smidigt för en gångs skull

Hälsa Obama från mig när du är i Washington

2010-09-03 @ 12:37:17
Postat av: Farsan Berra

Hallå Junior Olsson

Skönt att resan gick smidigt för en gångs skull

Hälsa Obama från mig när du är i Washington

2010-09-03 @ 12:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0