Framme

Nu är man då äntligen framme på hotellet och jag är ganska trött för det har varit en väldigt lång dag. Min första del av resan som gick från Arlanda till Köpenhamn gick bra. Planet gick i tid och det skulle inte bli några problem för mig att hinna med flyg bytet. När jag kom till Köpenhamn så fick jag gå hur långt som helst för att komma till andra gaten där New York planet gick från. Väl där möttes jag av en lång lång kö som visade sig bero på extra säkerhets kontroller som de har infört på alla flygningar till USA. Kön gick otroligt lågngsamt och det tog drygt en timme innan jag kom fram tilll själva kontrollen. Först fick man skicka igenom handbaggaget genom en scanning efter det blev man visiterad och sedan öppnade de handbaggaget och tog ut och kollade igenom allting. Detta gjorde det för alla passagerare vilket tog väldigt lång tid. När jag väl hade kommit på planet så fick man vänta i cirka en och en halv timme innan alla passagerare var klara med kontrollerna och planet kunde lyfta. Dock så gick flygningen lite fortare så i slut ändan blev det bara en dryg timmes försening.
När jag skulle vänta på mina väskor var jag väldigt nervös att jag inte skulle få dem igen men efter öång väntan så kom båda mina väskor.

Efter detta kunde jag lämna flygplatsen och ta tåget till Mahwah. Efter cirka en timmes tågresa kom jag fram till tågstationen och där väntade Jenny och Bethany som körde mig till hotellet. Väl framme på hotellet har vi mest tagit det lugnt och jag har packat om min väska inför Florida.

En liten rolig sak var att när killen i receptionen på hotellet hörde att jag var svensk så började han babbla på på svenska. Det visade sig att han hade varit i Sverige i 13 år och han gick bakom och hämtade en tub Kalles Kaviar som han ville visa mig.

Nu väntar Florida tidigt tidigt imorgon bitti. Klockan halv sex på morgonen ska vi åka buss till flygplatsen och då beger vi oss till lite varmare breddgrader i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att allt gick bra, hoppas ni får en härlig vecka i florida och att ni får tid o besöka någon av alla sevärdheterna i Orlando

/Far

2010-01-05 @ 08:35:36
Postat av: Birgitta

Skönt att du är framme och med dina väskor. Nu är det tomt här hemma...

Hoppas ni får det kul i Florida.

mamma

2010-01-05 @ 09:05:02
Postat av: familjen Alderbro.

Härligt att du är framme!

Då kan alltså våra mystiska planer vid t-centralen läggas på hyllan.

2010-01-05 @ 10:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0