Florida

Då är man tillbaka i New Jersey igen efter ett roligt men något misslyckat träningsläger. Eftersom jag inte har kunnat/hunnit skriva under veckans gång så kommer det här en liten sammanfattning av vad som har hänt dag för dag.

 

5 Januari

 

Vi var tvungna att vakna tidigt tidigt för att åka till flygplatsen och detta var ju extra jobbigt för mig eftersom jag dessutom var lite jet lagad efter min tripp från Sverige.  I alla fall så lämnade vi hotellet och åkte till skolan där en buss stod och väntade på oss. Efter lite mindre än en timmes bussresa var vi framme vid LaGuardia Airport och redo att checka in. Efter incheckning och säkerhetskontroller hade vi tid över för att käka lite frukost på flygplatsen. Sedan var det då dags för själva flygresan. Jag kan väl inte påstå att jag var speciellt taggad på att flyga igen eftersom jag dagen innan inte hade gjort annat än att sitta på ett flygplan. Dock så gick den här flygningen aningen fortare och var utan förseningar dessutom.

 

Väl framme i Florida var det soligt men ganska kyligt. Vi landade i Orlando och fick åka buss i cirka en timme innan vi kom fram till Cocoa Beach där vårt hotell låg. När vi kom fram till hotellet slängde vi av oss väskorna och gick och åt direkt för vi var alla vrål hungriga. Efter att vi hade fyllt upp våra magar så bestämde jag, Jenny, Bethany och Kyle att det kalla vädret inte skulle stoppa oss, så vi drog på oss badkläder och gick ner till stranden. Vi hade bestämt att vi inte skulle lämna Florida utan att ha doppat oss i havet. Så sagt och gjort sprang vi alla ner i det svin kalla vattnet och doppade oss.

Resten av kvällen tog vi det lugnt på hotellet för alla var ganska slitna efter den långa dagen.

 

6 Januari

 

Idag var första träningsdagen och det skulle bli lite spännande och se hur det skulle gå att träna utomhus eftersom det var ganska kallt. Varje dag hade vi två inbokade träningar, ett pass på morgonen och ett på eftermiddagen. Vi tog en buss från hotellet och det tog ungefär 20 minuter att komma till poolen. Det var inte speciellt varmt i luften och det var lite av en pina att hoppa i vattnet. Docka var det en uppvärmd pool men det var fortfarande väldigt kallt och när träningen var över fick man snabbt hoppa upp och sprinta till omklädningsrummet.

Eftersom det var kallt under nästan hela vår vistelse så kunde man inte direkt bada i hotell poolen speciellt mycket, men det fanns också en varm utomhus bubbelpool på hotellet och den fick vi desto större användning av. Jag tror att vi var i den bubbelpoolen minst en gång varje dag.

 

Fortsättning följer.........


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Längtar efter fortsättningen.....



mamma

2010-01-14 @ 08:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0