Torsdag!

Att Amerikanarna inte har den bästa kollen på sin geografi har jag ju förstått sen tidigare men det är alltid lika roligt att höra saker som förstärker detta intryck. Idag under min ena lektion så fick vi en blindkarta över Europa och i sen skulle vi i grupper skriva ner så många länder som möjligt. Detta var ju en uppgift helt i min smak men desto svårare var det för vissa andra. Jag började med att låta mina gruppmedlemmar skriva ner de länder som de kunde men jag insåg ganska snabbt att jag behövde ingripa när det började peka ut Frankrike som Tyskland och vice versa. Roligast var ändå när jag hörde en tjej från en annan grupp säga:

”- Och jag som hela tiden har trott att Irak låg i Europa.”

Nej, amerikanarna får verkligen bakläxa när det kommer till geografi.

 

Idag under kvällen hade jag en tre timmars lektion med den roliga professorn. Hon var dock inte lika rolig idag men man fick sig ett gott skratt lite då och då. Ibland när hon var mitt uppe i lektionen så började hon prata om något helt annat t.ex. så började hon prata om någon film som hon hade sett men som inte alls hade något att göra med själva lektionen.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kan tänka mig att du mådde som en prins med Europakartan :-)



Tänk att det inte är en myt att de inte kan geografi. Kan de USAs geografi?

2010-02-05 @ 08:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0