Tävlingsdag nr 1

Idag var det då första tävlingsdagen så vi fick gå upp tidigt tidigt. Vi åt först frukost på hotellet innan vi begav oss till poolen.

 

Tidigare den här veckan så fick jag en förkylning vilket kom väldigt olägligt med tanke på den här tävlingen. Även om jag kände mig mycket bättre idag så hade jag inga stora förhoppningar på dagen. Men oj vad överraskad jag skulle bli. När det blev dags för mitt lopp så tänkte jag att jag inte hade något att förlora så jag planerade att öppna ganska snabbt och se hur långt det skulle hålla. Som planerat öppnade jag fort och under andra halvan av loppet började jag känna mig rätt så sliten men jag bet ihop. Jag simmade i mål på 5 minuter och 12 sekunder. Med andra ord 8 sekunder bättre än min bästa tid. Alltså en väldigt stor förbättring. Inte nog med det men jag var bara 9 hundradelar från att gå vidare till en C-final. Något som jag trott skulle vara smått omöjligt.  Jag stod därmed som första reserv till C-finalen och jag fick vänta några spända minuter innan jag fick reda på att någon hade strukit sig och jag fick komma tillbaka och simma igen under eftermiddagen.

 

Vi åkte tillbaka till hotellet, åt lunch och vilade upp oss innan det var dags för finalpasset. Jag var rätt så nervös och eftersom jag redan hade överträffat mina förväntningar under morgonen så trodde jag inte att jag skulle kunna göra så mycket bättre ifrån mig. Men ack så fel jag hade. Det blev dags för min tur och jag öppnade snabbt igen precis som på morgonen men den här gången kände jag mig uthålligare. Jag simmade in på tiden 5 minuter och 6 sekunder, alltså ytterligare 6 sekunder snabbare. Dessutom kom jag 4 i mitt heat. När jag kom i mål så stod hela vårt team upp på läktaren och ropade: SWEDEN! SWEDEN!! SWEDEN!! Det går inte riktigt förklara med det var nog mitt livs bästa lopp och det var extra roligt att jag kunde göra det där underfinalpasset när det verkligen gällde.

 

Det har alltså varit en extremt lyckad första dag och jag är nu mycket förväntansfull inför morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy fasiken va du är bra Joppran!! Puss :)

2010-02-22 @ 10:02:10
Postat av: Anonym

Grattis! Du är bäst, heja sweden :-)

2010-02-22 @ 13:08:01
Postat av: Grannen Gill





Grattis Grattis Grattis - du är jättebra !

2010-02-23 @ 10:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0