Tisdag!

Okej jag ska väl inte klaga för mycket på värmen för jag vet att det var snö i Sverige för nån dag sedan, men igår var det en pina att ha lektioner. Alla klassrum i Business byggnaden har nämligen stora fönster så när solen ligger på blir det väldigt varmt där inne. Värst var det ändå i min sista lektion för dagen. Det klassrummet var seriöst varmt som en bastu så till slut blev vi tvugna att byta klassrum för det gick inte att vara där inne.

Idag hade jag bara en lektion på morgonen och det var inte riktigt lika jobbigt varmt som igår. Under resten av dagen har jag vart på gymmet, skrivit på en uppsats och frustrerat försökt ringa en domstol. Det är nämligen så att för en av mina klasser (Business Law) så har vi som en uppgift att gå till en domstol och observera en rättegång. Problemet är att närmsta domstol ligger cirka 30 minuter bort så man vill gärna veta om de har någon rättegång innan man sätter sig och åker dit. Därför skulle jag idag försöka ringa dit och försöka ta reda på det men det var betydligt lättare sagt än gjort. Jag började med att ringa receptionen och när jag kom fram så skulle de koppla vidare mig men det var inge som svarade på dit jag blev kopplad. Jag gjorde ytterliggare ett försök och samma sak hände. Sedan försökte jag ringa avdelningen om har har hand om brott. Jag gjorde ett par försök men det var ingen som svarade. Då prövade jag att ringa en annan avdelning där jag pratade med någon som gav mig ett annat nummer som jag skulle ringa. När jag ringde de nummret så var det återigen ingen som svarade. Men efter mycket om och men så fick jag slutligen lite information och jag ska troligtvis åka dit på fredag.

Kommentarer
Postat av: Grannen Gill



Låter spännande att sitta i en amerikansk rättsal på riktigt, utan att riskera elektriska stolen.

Du måste rapportera om det är som på alla serier man har sett.."Objections - Your honor"

Ha det bra i värmen !

Fam Alderbro

2010-04-08 @ 13:38:33
Postat av: Joppran

Jo det ska bli intressant och se. Och jag lovar att jag ska rapportera när jag har varit där :)

Tack tack!

2010-04-08 @ 18:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0