Grupparbete

I fredags så hade Andrew från simteamet en fest hemma hos sig för hela vårt team. Han bor i ett väldigt stort hus typ 20 minuter från skolan. De flesta från vårt team var där och sedan var det även några stycken från ett annat simteam från ett annat college där också. Vi hade väldigt roligt hela kvällen och det var extremt skönt att få komma bort från skolan och slippa tänka på alla slutprov och uppsatser. På lördags förmiddagen åkte vi tillbaka till skolan igen och då var det direkt till skolböckerna som gällde.

Idag har jag även kommit fram till slutsatsen att jag HATAR grupparbeten. Tidigare den här terminen hade jag ett grupp arbete med en ganska oseriös grupp och det slutade med att jag gjorde i stort sett allting. Sen har jag ett annat stort grupparbete som ska lämnas in på tisdag. Jag är i en grupp med två andra killar och vi måste skriva en 15 sidig uppsats. Min grupp för det här arbete är definitivt bättre än den första gruppen jag var i men jag måste säga att jag föredrar att göra min arbeten själv. Det är nämligen så att för några veckor sedan så hade vi ett möte med gruppen där vi bestämde att alla skulle skriva 5 sidor var och vi delade upp olika ämnesområden som vi skulle skriva om. Sedan igår så skulle vi skicka runt det vi hade skrivit så att vi kunde sätta ihop det till en lång uppsats. Men det var lättare sagt än gjort. En kille hade skrivit ungefär 4 sidor medans den andra hade skrivit drygt 3 sidor så när jag skulle sätta ihop allting så blev det inte mer än 11 sidor. Dessutom så hade en kille inte ens skrivit om det som han skulle ha skrivit om. Så man kan väl lät påstå att jag har haft lite panik under dagen. Så nu har jag i princip tillbringat hela söndagen till att sätta ihop, lägga till, ta bort och ordna till hela uppsatsen. Nu är den så gott som klar men jag vet inte hur bra slut resultate är. Men min sammanfattning av det hela är i alla fall att jag hatar grupparbeten.

Kommentarer
Postat av: Mamma Birgitta

Du är en hjälte! De andra borde bjuda dig på något fint.

2010-04-26 @ 08:11:01
Postat av: Farsan Berra

Se det som en nyttig lärdom gällande konsten att kommunicera tydligt o sträva åt samma håll i en grupp, Ledarskap!

2010-04-26 @ 10:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0