Great Adventure!!

Idag åkte jag, Jenny, Kyle och Bethany till nöjesfältet Six Flags och det var hur kul som helst. Vi åkte från skolan runt halv tolv på förmiddagen eftersom både Jenny och Bethany hade en lektion på morgonen. Det tog ungefär en och en halv timme att åka dit. Dock så skulle både jag och Kyle registrera oss för lektioner inför nästa termin. Så vi tog med oss våra datorer och stannade till vid en McDonalds på vägen där de hade trådlöst internet, så att vi kunde registrera oss för lektionerna. För första gången gick restreringen utan problem för min del och jag fick alla kurser som jag ville ha. Jag kommer att vara ledig på tisdagar och fredagar nästa termin och jag kommer även att kunna åka hem lite tidigare innan jul.
I alla fall så kom vi fram till Six Flags runt halv två tiden och redan när vi klev ur bilen så började nervositeten komma. Jag såg alla möjliga berg och dalbanor med loopar och stora dropp. Men vi gick in och där mötte vi upp med tre kompisar till Bethany. Sen var det dags för första åkturen. Det var hur kul som helst och så fort första åkturen var avklarad så var nervositeten som bort blåst åtminstonde för en liten stund. Vi åkte några andra berg och dalbanor tills det blev dags för det stora testet. Det är nämligen så att på Six Flags i New Jersey finns världens högsta och snabbaste berg och dalbana. Bethany och Jenny som hade åkt den tidigare försökte övertyga mig att åka den. Jag var väldigt skeptisk till det efter att ha seet hur himla högt upp i luften den går. Men innan jag ens hann reagera så stod vi i kö till Kingda Ka som den heter. Jag kände mig ganska lugn upptill att vi satte oss ner i berg och dalbane vagnen. Men efter bara några sekunder var det över och jag kan nu stolt säga att jag har åkt världens högsta och snabbaste berg och dalbana. Det har enn topphastighet på 206 kilometer i timmen och den är 140 meter hög. Dock är den inte alls så farlig som den ser ut som utan den är fatiskt väldigt rolig och det slutade med att vi åkte den en andra gång.
Det var en jätte bra dag och vi hade hur kul som helst. Vi hade även väldigt tu för det var inte speciellt mycket folk så köerna var inte speciellt långa. Tydligen så brukar det vara väldigt långa köer med minst en timmes väntetid men vi behövde aldrig vänta speciellt länge. Nu är vi tillbaka på skolan igen och tillbaka till allvaret.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tur att inte jag var med och såg det ;-)

2010-04-01 @ 08:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0