What a day

Till en början så såg det ut att bli en ganska lugn lördag men ack så fel jag hade. Efter att jag hade käkat lunch så fick jag ett sms om att killarna i simteamet skulle gå till "Ramapo reservation" och klättra upp i bergen. Eftersom jag inte hade något speciellt annat för mig så hängde jag på. Det som jag trodde skulle bli en lätt liten tur i bergen blev en väldigt svettig och jobbig historia. Det var otroligt varmt och solen låg hela tiden på och stekte. Och att sedan klättra upp i bergen gjorde det inte speciellt mycket lättare. Det hände i alla fall något väldigt coolt när vi var där. När vi började gå upp i bergen på en liten stig så hörde vi ett skallrande och tittade ner mot kanten av stigen. Där var en stor skallerorm som började slingra sig över vägen. Den var alldeles tjock på mitten så den hade nog precis ätit något. Jag har ju liksom alldrig sett en så stor orm förrutom på typ Skansen förrut så det var väldigt coolt. Sen när vi hade gått klart i bergen och gick tilllbaka så såg vi små sköldpaddor vid en liten sjö också men det kändes inte lika häftigt när man redan hade sett en skallerorm.

Vi åkte sen tillbaka till skolan och spelade volleyboll. Även detta i stekande sol. Det var roligt även fast jag inte är någon super talang på volleytboll direkt.

Efter det så kom några av killarna på den briljanta idén att det var dags att komma i form inför säsongen och att vi därför skulle ut på en springtur. Det blev tillbaka till rummen för att spänna på tränningsskorna och sen bar det av. Vi sprang på ett led på skolområdet och den som låg sist i ledet skulle hela tiden springa fram och lägga sig först. Fortfarande var det varmt och soligt och svetten dröp längs kroppen på varenda en. Så höll vi på och sprang ett tag tills vi sedan kom ned till fotbollsplanen. Väl där började vi köra sprinter. Efter några sprint ruscher så var alla väldigt trötta och vattenflaskorna gick från hand till hand likt en stafettpinne. Men detta var inte slutet. Vi började göra knöböj, sedan armhävningar i massor och sist men inte minst situps i olika former. Efter att vi sedan hade spenderat vår sista enegi på situpsen så blev det äntligen lite stretching. Efter stretchingen samlade vi ihop våra saker och joggade upp mot skolan igen. Jag vet inte om man ska kalla det ett mirakel men just idag så hade de ställt upp stora upplåsbara vattenrutsckanor på en gräsplätt vid skolan och det var också en Barbeque med vatten och mat. Alla slängde av sig ryggsäckarna och sparkade av skorna, och sprang till vattenrutschkanan. Jag måste säga att åka ned för den vattenrutschkanan var hur skönt som helst. Efter att ha sprungit och svettats under gassande sol så var det helt underbart svalkande. Efter två åk gick vi sedan och drack vatten och åt lite mat. Så det blev ett riktigt skönt och bra avslut på något som jag skulle vilja kalla ett mördarpass. Den "lilla springturen" fick mig att inse att min form kanske inte är den bästa i alla fall, men det var jag inte ensam om.

Efter en sån här dag så blir det nog en väldigt lugn kväll med mycket slappande och jag gissar att jag kommer vakna upp med extrem träningsvärk imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0