Tillbaka!

Tidigt på måndagsmorgonen var det då avfärd mot Newark International Airport. Efter ytters få timmar av sömn så var man väldigt trött och jag hoppades att man kunde få lite sömn på planet. På planet hamnade jag bredvid en kille som hade varit i Stockholm i en vecka och nu skulle tillbaka till USA. Han insisterade på att berätta hur vackra tjejerna var i Sverige när all jag kunde tänka på var att sova.
Flygresan gick bra och vi gjorde inget stopp på Island den här gången men som vanligt är resan väldigt seg och tråkig.
När jag kom fram till Newark så skulle jag då åka tåg till Mahwah, något som kunde varit ett lätt match om man inte hade behövt släpa på två väldigt tunga resväskor. Jag fick liksom göra lite pauser när jag gick med väskorna och att bara gå till tågstationen gjorde en helt svettig. Tågresan gick i all fall bar och när jag kom fram till Mahwah så hämtade en kompis upp mig på tågstationen och skjutsade mig till skolan. När jag hade fått mitt rum på skolan så hämtade jag lite saker som jag hade lämnat kvar på skolan i ett förråd och efter det började jag packa upp lite smått. Efter någon timma så kom först Jami till skolan så jag och Berms hjälpte henne att flytta in lite saker. Sedan lite senare kom också Yong med hans mamma och "andra mamma". Hans andra mamma tyckte synd om mig som inte hade några föräldrar här så när jag skulle börja bädda min säng så tog mammorna över och jag fick bara stå och titta på medans de bäddade min säng.

Egentligen skulle det ha varit en fest med simteamet på kvällen men som tur var blev den flyttad till ikväll istället. Något som jag tackade för eftersom jag var helt död efter flygresan och tidsomställningen. Istället blev det en lite lugnare kväll där Jag, Yong , Jami och Berms hängde på vårt rum.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vilken tur att du slapp Island den här gången. Bra att mammorna tar hand om dig ;-)



/ "första mamman"

2009-09-02 @ 08:11:46
Postat av: Birgitta

Vilken tur att du slapp Island den här gången. Bra att mammorna tar hand om dig ;-)



/ "första mamman"

2009-09-02 @ 08:13:19
Postat av: sis

Haha, sköna mammor, men varför har han två? ioförsig inte så konstigt, du har ju tydligen fyra :)

2009-09-03 @ 09:04:08
Postat av: Joppran

Den ena är bara en kompis till deras familj men han kallar henne "second mum". Jo en annan får ju bara fler och fler mammor ;)

2009-09-04 @ 04:34:29
Postat av: sis

Hahaha, vet inte om man ska tycka att du har tur eller otur :)

2009-09-04 @ 12:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0