Stor Action på Ramapo!

Igår kväll var väldigt händelserik och det är egentligen det minsta man kan säga. Jag och Jami gick till en kompis i Pine Hall under kvällen för att hänga i hennes rum. Pine Hall ligger i samma område som två andra ”dorm” byggnader, och de tre byggnaderna ligger som i en trekant med en liten gård i mitten. Under kvällen så var det väldigt mycket folksamlingar utanför byggnaderna för det var nån Barbecue som pågick och lite annat. Men vi var i alla fall inne på rummet och pluggade, snackade och tittade på tv. Vid kanske ett halv två på natten så såg Jami att det var någon polisbil utanför byggnaden som vi var i. Nyfikna som vi var sprang vi fram till fönstret för att försöka ta reda på vad som hände. När vi står och tittar ut så ser vi hur polisbil efter polisbil kör in på gården mellan alla tre byggnaderna. Helt galet och till slut var det åtta stycken polisbilar där. Poliserna gick ur bilarna och sa åt folk att gå därifrån. Vi stod som fast klistrade i fönstret och försökte se och höra vad som hände och vad poliserna sa. Tillslut arresterade poliserna en kille och tog honom med handbojor och satte honom i en av polisbilarna. Några minuter senare åkte alla polisbilarna iväg. Vi gick tillbaka till vad vi gjorde men det dröjde inte länge innan fem polisbilar på nytt körde in på gården. Den här gången hände samma sak poliserna klev ur bilarna och arresterade en kille till. Vi förstod liksom inte vad som hände och vi hade alla möjliga teorier om vad som pågick. Vi var dock ganska övertygade om att det hade något med droger att göra. Polisbilarna lämnade platsen återigen och den här gången kom de inte tillbaka igen.


Klockan var väl två halv tre när jag och Jami gick tillbaka till Overlook och nyfiket tittade omkring när vi korsade gården. Väl tillbaka i Overlook så trodde vi att all drama och action var över men ack så fel vi hade. Vi stod vid hissarna när vi plötsligt hör världens brak från en av hissarna. Sen hör vi hur en tjej och några killar har fastnat i hissen. Tjejen börjar låta lite lätt hysterisk och hon gråter och skriker att hon har klaustrofobi.  Jami och jag försöker ropa till dem och fråga hur det är med dem men de hörde oss inte. Vi visste inte vad vi skulle göra och klockan var typ tre på natten, men vi ringer i alla fall till Public Safety (”ordningsmännen” på skolan). Vi stannar vid hissarna och väntar på att Public Safety ska komma. Efter ett tag så hör vi inget inne från hissen längre och vi misstänker att de har kommit ut på något sätt. Vi springer upp till sjunde våningen där hissen hade fastnat och ser hur hissdörren är halvt öppen. Sen stöter vi på en kille som berättar att han var inne i hissen när den fastnade och att han lyckades dra upp hissdörren så att de kunde komma ut. 


Efter det så kunde vi  i alla fall gå tillbaka till våra rum. Så man kan ju lugnt säga att det hända en del saker under kvällen/natten och jag tror att jag gick och la mig runt klockan fyra på morgonen. Idag har jag hört lite skvaller om vad som egentligen hände igår kväll. Tydligen så började det hela med ett slagsmål nere i The Village mellan baseball teamet och en fraternity. Sen hade nån kille försökt stjäla en polisbil. Totalt blev sex stycken arresterade varav fyra på grund av marijuana innehav. Jag fick också reda på att en av de fyra som blev arresterade för marijuana är killen som bor i samma svit som oss. 

 Idag har jag varit ledig från lektioner så jag har tagit det ganska lugnt men under eftermiddagen hade jag träning igen. Efter träningen så var Jag, Berms och Jami hembjudna på koreansk middag hemma hos Yong. Vi åkte dit och åt god mat och tårta eftersom hans andra mamma fyllde år igår. Det var väldigt skönt att slippa skolans mat för en kväll och få lite variation.
Nu sitter jag här medans alla andra pluggar och vet inte riktigt vad jag ska göra. Eftersom jag inte har några lektioner imorgon så har jag heller inte direkt några läxor att göra. Därför sitter jag här och skriver detta jätte långa inlägg.

Här är en länk där det står om vad som hände igår kväll: http://www.northjersey.com/news/crime_courts/6_arrested_at_Ramapo_College_mob_scene.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0