On the road again

Det har varit en ganska händelsefattig helg. I fredagskväll var det en fest i en utav College Park Apartments (CPA) men jag var helt död på kvällen så jag bangade. Istället har jag tagit det ganska lugnt under helgen. Igår gjorde jag den enda läxan som jag hade. Jag känner faktiskt att jag har haft det väldigt lugnt än så länge vad det gäller skolan. Jag har knappt haft några läxor och det känns som jag har väldigt mycket fritid. Det kan i och för sig bero lite på att jag än så länge bara har haft tre av mina fyra kurser. Imorgon har jag nämligen min första lektion i kursen Reading in Humanities och där lär det säkert bli en hel del läsande att göra. Den här veckan kommer man ju också få känna att man lever när man ska upp klockan 6 och träna på tisdag morgon. Så jag tror att det är slut på sötebröds dagarna som min kära mor brukar säga. :)

Ikväll har vi gjort ytterliggare en liten road trip till Dunkin Donuts och köpt bagels och varm choklad. En utav mina närmare kompisar här på skolan har ju skaffat bil den här terminen vilket är ganska skönt för då blir det fler tillfällen då man får komma bort från skolan ett tag. Det är väldigt skönt att kunna ta en paus från pluggande och bara åka till typ Dunkin Donuts och hänga ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0