Första skoldagen

Idag var det då dags för min första lektioner. Jag måste ju erkänna att det var lite kämpigt att komma upp ur sängen imorse nu när man är van att vara ledig, men efter en dusch så vaknade jag till lite. Min första lektion var sen Microeconomics. Verkar som en helt okej kurs och läraren verkar väldigt bra. Jag menar om en lärare förklarar begreppet "market" (eller marknad) med ett exempel om alkohol utköp till minderåriga så vet man att hon kan anpassa kursen till oss college studenter. Efter den lektionen så fick jag några minuter att slå ihjäl innan det var dags för Information Technology. Den kursen verkar ganska enkel men professorn var en lite otydlig och blyg kines men det ska nog gå bra. Efter den lektionen hade jag tid a gå tillbaka till mitt rum ett tag och sedan var det dags för dagens sista lektion, Financial Accounting. Den kursen verkar lätt och allt som hon gick igenom idag kunde jag redan från gymnasiet men det verkade jag ensam om för många andra satt som frågetecken när hon gick igenom det. Så man börjar märka att den svenska utbildningen på gymnasiet är ganska bra i alla fall.

Nu är det då helg men jag vet inte riktigt vad som kommer hända än så länge. Ikväll är det i alla fall en till fest för simteamet som jag tror att jag ska gå på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0