Födelsedag

Igår vankades det födelsedag för Berms som fyllde 19 år. På morgonen så skulle hon åka till Rutgers (en annan skola som ligger cirka en timme bort) för att hämta en kompis till henne som vi har träffat några gånger tidigare. Under tiden som hon åkte och hämtade henne var det tänkt att Jami och Yong skulle gå in i hennes rum och hänga upp massa ballonger. Detta kunde jag inte vara med på eftersom jag hade lektioner under tiden. Hur som helst så blev denna idén lite halvt misslyckad. Yong och Jami kunde nämligen inte blåsa upp ballongerna och istället tejpade de up ouppblåsta ballonger överallt på väggarna. Senare på kvällen så prövade jag blåsa upp en av ballongerna och det gick utan problem så de hade nog behövt min hjälp.

 

I alla fall så hade jag träning och lektioner under hela förmiddagen och efter det möttes vi alla upp för att äta lunch på skolan. Efter det åkte vi till en galleria där vi slog ihjäl lite tid. Sen blev det tillbaka till skolan där vi slappade någon timma innan vi åkte iväg för att äta middag. Födelsedagsbarnet bestämde att vi skulle äta på en Grekisk restaurang där vi har varit en gång förut. Den här gången beställde vi lite olika förrätter och sedan en varmrätt som var för flera personer. Det var hur mycket mat som helst och det var verkligen super gott.

 

Efter middagen så åkte vi och bowlade. Jag hade skrutit lite innan om att jag var ganska bra på bowling och som tur var levde jag upp till det. Vi spelade tre serier och jag vann två. Under den sista serien så slog jag strike efter strike och var väldigt nära att slå mitt rekord.

Sen efter bowlingen åkte vi tillbaka till skolan där tårtan väntade på oss. Det blev en bra dag och jag tror att hon var väldigt nöjd med sin födelsedag.

De ouppblåsta ballongerna

Maten


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul med lite bilder!

2009-09-20 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0