Hatar Tisdagar!

Tisdagar är långt ifrån en favorit dag hos mig. Det börjar med att man får gå upp i ottan för att ge sig iväg till dagens första träningspass. Efter träningen så får man kämpa med att hålla sig vaken och vara någorlunda uppmärksam på de tre lektionerna som man har. Sen när man är så där jätte trött och allt man kan tänka på är sin sköna säng, då måste man ge sig iväg till ytterligare en träning där man får krama ur den sista lilla energin man har kvar i kroppen. Men!! Sekunden då träningen är över, då man vet att allt det jobbiga är förbi (åtminstone för den här tisdagen) och man vet att man är ledig i två dagar, då känns det plötsligt hur skönt som helst.

 

Efter eftermiddagsträningen idag, gick jag och åt middag med Jenny, Bethany och Kyle. Efter det gick vi tillbaka till deras rum och spelade två spel som de hade. Det ena spelet handlade om att ha ett bra ordförråd, och utlänning som man är förlorade jag ganska stort.  Efter lite spelande gick jag tillbaka till rummet, duschade och kollade upp lite kurser inför nästa termin.

Det är mindre än en månad tills vi ska registrera oss för kurser som vi ska läsa nästa termin så därför behöver jag börja planera mitt schema lite. Det är dock inte så lätt. Först måste man ha koll på vilka kurser som man måste ta för sin major. Sen måste man kolla upp alla de olika kurserna och de olika alternativen på dagar och tider som finns. Jag måste även planera mitt schema runt våra träningstider så gott det går vilket innebär att jag inte kan ha lektioner under vissa tider, detta är något som gör det hela väldigt mycket knepigare. Sen måste man även ha lite reserv planer i fall att några kurser hinner bli fulla innan man registrerar sig. Så ikväll påbörjade jag den här processen och har kommit upp med lite olika planer på vilka kurser jag ska ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0