Sovmorgon

Första delen av den här veckan har varit väldigt stressig för mig och det kändes som att jag inte gjorde något annat än pluggade. Jag hade nämligen två stora prov på tisdags morgonen. Så under måndagen pluggade jag i princip hela dagen upp tills att jag hade träning på eftermiddagen. Efter träningen hade jag en lektion och efter lektionen gick jag tillbaka till rummet och fortsatte mitt pluggande. Jag lade ifrån mig böckerna och anteckningarna klockan två på natten så jag hoppade över min tidiga morgon träning på tisdagen. Det kändes hur skönt som helst när jag var klar med proven och jag tror att det gick hyvsatt bra på båda två.

Idag unnade jag mig själv en lång sovmorgon och en slappar dag och jag har det ganska lugnt med plugg framöver. I början på veckan så fick jag svar från två lärare som jag hade mailat sen tidigare och jag fick en extra plats i två lektioner, vilket gjorde att mitt schema blev lite bättre inför nästa termin. Som det ser ut nu kommer jag ha både onsdagar och fredagar ledigt men det kommer troligtvis ändras så att jag bara har en av de dagarna ledigt.

På lördag har vi en ny tävling och denna gång på hemma plan. Vi mötter en bra skola och från vad jag har hört så kommer det bli en väldigt jämn tävling. Så det ska bli väldigt spännande.

Kommentarer
Postat av: Grannen Gill

Hej Jonny, allt verkar bra med dig ! Jag anar att du stortrivs. Jag är lite nyfiken på en sak...hur har ni det med svininfluensan ??Här hemma pratas det om the swineflue..överallt inte minst här på tidningen, folk börjar smittas nu och det ökar fort. Men jag har inte hört hur det är i USA nu, har den lagt av eller håller dom också på med massvaccinationer ?

Ha det så bra - simma lugnt //Gill

2009-11-13 @ 09:31:33
Postat av: Birgitta

Ja det undrar en mamma också ;-) Hörde att du pratat med pappa igår och att någon i din klass hade svininfluensan.

2009-11-13 @ 09:37:23
Postat av: Joppran

Asså jag har hört väldigt lite om svininfluensan här och jag har inte hört något om vaccination heller. I måndags berättade dock min lärare att en i klassen troligen har fått den men det känns som att det är i större utsträckning i Sverige än vad det är här.

2009-11-13 @ 19:55:07
Postat av: Grannen Gill

Du kan ju alltid följa influensa-eländet på

expressen.se :-))

Ha det så bra

//Gill

2009-11-16 @ 10:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0