Nedräkning

Idag är det precis en månad kvar tills jag åker hem. Det blir ju ingen lång vistelse hemma men det ska ändå bli väldigt skönt att få komma hem ett tag.

Så igår hade vi då tävling men tyvärr så förlorade vi. Jag tror att vi eller coachen hade underskatta skolan som vi mötte för de var väldigt bra. För min egen del gick det hyvsatt bra och det blev några helt okej tider. Det blev en väldigt lång dag i och med den långa resvägen och dessutom var det mycket trafik på vägen hem så vi kom inte tillbaka förrens klockan sju på kvällen. Första hade vi tänmkt gå på en fest på kvällen men eftersom vi var lite sega så bestämde sig jag, Jenny, Kyle att vi skulle åka och bowla istället. Vi blev fyra stycken eftersom Jenny's rumskompis Cynthia följde med. Vi hade väldigt roligt även om vi typ var helt ensamna i bowlinghallen.

Idag blev det inte heller någon sovmorgon eftersom jag, Bethan, Kyle och Jenny åkte in till New York. Vi hade fått biljetter av skolan så resan dit och hem var gratis dessutom kom vi även in på American Museum och Natural History. Jag var ju där en gång förra terminen men det är väldigt stort så jag såg en hel del där idag som jag inte såg förra gången. Efter ett tag på museumet gick vi åt och lunch på en restaurang som låg i närheten. Efter det gick vi runt i Central Park ett tag och sedan gjorde vi ett stop vid Starbucks. Sen blev det hemresa och väl på skolan har jag jobbat på en presenation som jag ska hålla imorgon, plus att jag har skrivit på en uppsats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0