Spring Break!!

I fredags förra veckan så trodde jag att jag skulle tillbringa lovet på skolan typ helt själv, men på min näst sista lektion på fredagen så frågade Steve (en kille i simteamet) mig om jag ville följa med honom hem. Jag tackad snabbt ja för jag ville ju inte gärna vara kvar på skolan. Så efter min sista lektion på fredagen så fick jag börja packa och runt halv fem kom Steve och Terry (en annan kille ifrån simteamet som bor nära Steve) och plockade upp mig. Nu bar det av till Freehold där de båda bor. Freehold ligger lite drygt en timme från skolan och det är Bruce Springsteens och Bon Jovi's hemstad. Det var väldigt mycket trafik på fredagen så det tog oss en extra timme att komma fram. Väl framme i Freehold släppte vi först av Terry och sedan åkte vi till Steve's hus. När vi kom fram så mötte jag hans familj och vi åt middag. Det var en fröjd att få äta hemlagad mat istället för maten vid skolan som man börjar bli riktigt trött på. Efter middagen så åkte vi och träffade några kompisar till Steve.

På lördagen så träffade jag Steve´s syster och hennes pojkvän och de tog med oss till stranden. Det var första gången jag såg stranden i New Jersey. Det var lite coolt att se stranden och den kändes typisk amerikansk. På lördagskvällen åt vi en St. Patricks middag med hela Steves familj vilket var väldigt gott.

Under söndagen och måndagen fick jag en liten rundvisning av Freehold och sedan träffade vi också några andra kompisar till Steve.

På tisdagskvällen hyrde jag, Steve och Terry en film och efter det åkte vi och åt på Appelbees. När vi hade ätit klart så tog vi en kvälls tripp till Stranden.

På onsdagen var det soligt och jätte skönt. Vi åkte först till stranden igen för att hämta upp en jobbansökan för Steve. Sedan kastade vi lite amerikansk fotboll och jag lärde mig för första gången att kasta en amerikansk fotboll. På kvällen gick vi och några kompisar till Steve på bio och efter bion tog vi ytterligare en kvälls tripp till Stranden.

På torsdagen var det en riktig regndag så vi slappade mest framför teven under dagen. På kvällen lagade Steve´s mamma Svenska köttbullar med lingonberries. Det var hur gott som helst och det kändes nästan som man var i Sverige för ett ögonblick. Hans mamma blev också lite stolt när jag godkände hennes Svenska köttbullar.  Efter middagen så åkte vi till Steve och Terry´s gamla simklubb och efter det åkte vi hem till en kompis till dem.  

Igår (fredag) så blev vi medbjudna av Steve´s syster och hennes pojkvän till ett Brazilian steakhouse. På restaurangen fick man ett kort som var rött på ena sidan och grönt på andra sidan. När man vände den gröna sidan uppåt så kom det personer med massa olika typer av kött och man fick äta hur mycket som helst. Det var otroligt gott men jag blev också otroligt mätt efteråt. Efter det så åkte vi och bowlade med några kompisar till Steve.

Idag, lördag, var det dags för hemfärd till skolan. Det gick bra mycket fortare att åka tillbaka nu när det inte var så mycket trafik.

Veckan har varit jätte bra och rolig och jag är riktigt glad att jag slapp spendera lovet kvar på skolan. Det var en ganska cool upplevelse att bo i en riktigt amerikansk familj. Nu börjar lovet gå mot sitt slut och snart är det tillbaks till pluggandet. Det är nu sista rycket innan sommarn och det är mindre än två månader kvar tills jag åker hem till Sverige.

PS. Jag ber om ursäkt om min svenska inte är den bästa för tillfället. Det börjar nämligen kännas ganska konsitgt och ovant att skriva på svenska :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0