Stockholm - Island - New York

Alltså jag har verkligen otur när jag ska flyga själv. När jag flög hem den 19 december så blev planet försenat på grund av snöstorm och jag fick då sitta och vänta tre timmar i planet innnan vi kunde starta. Och idag var det alltså dags för nästa flygning.
Tidigt i morse gav jag mig iväg tillbaka mot staterna. Pappa skjutsade in mig till Arlanda och allt gick som det skulle. Jag checkade in baggaget och gick genom säkerhetskontrollen utan problem. Jag åt lite frukost och gick sedan ombord på planet. Dessutom så startade planet i tid och jag trodde att jag skulle slippa förseningar den här gången, men så fel jag hade. Efter att vi hade flygit i typ en timme så ropade dom ut på planet och frågade om det fanns nån läkare ombord. Jag tror att det var typ tre läkare ombord som alla gick och kollade till kvinnan som inte mådde bra. Ännu en gång fick jag förhoppningar om att problemet var löst men även denna gång hade jag fel. Läkarna som var ombord visste inte vad det var för fel på kvinnan och efter ett tag så ropade piloten ut att vi skulle vara tvugna att landa på Island så att hon kunde komma av och få hjälp. Jag började nästan skratta, inte för att det var roligt utan för att det var så himla typiskt att det ska hända såna här saker varje gång jag flyger själv. Väl på Island så var vi alla tvugna att sitta kvar i planet medans kvinnan fick komma av. Efter det så var dom tvugna att tanka planet och kontrollera att allt stämde. Efter nästan två timmars väntan på Island så fick vi lyfta igen. Vägen från Island till New York gick bra men det var både en hel del turbulens och mycket trafik så planet blev ytterliggare lite mer försenat. Allt som allt så landade vi tre timmar senare än vad vi skulle ha gjort från början. När vi kom till Newark Airport så är det en hel del säkerhetskontroller som tar ganska lång tid och sen var vårat bagage försenat också, så jag fick stå och vänta på det ett tag. Det fattades bara att min väska skulle ha försvunnit men till min stora lättnad så kom min väska på bandet till slut. Egentligen skulle jag ha tagit tåg tillbaka till skolan men på grund av att jag var så försenad och trött så tog jag en taxi istället. Väl framme vid skolan var det regningt och isigt. Ett riktigt piss väder men det gjorde absolut ingenting för det var så sjukt skönt att äntligen få komma fram. Jag har aldrig tidigare varit så lättad att komma fram det var helt underbart att få slänga sig på sängen i rummet. Jag har räknat ut att från det att jag åkte hemifrån till att jag kom in på mitt rum har resan tagit hela 18 TIMMAR. Jag åkte hemifrån kl. 6 på morgonen och kom fram till rummet kl 12 på natten (svensk tid). Förstår ni nu att jag är lite trött nu efter 18 timmars resande. Men nu har jag i alla fall installerat mig på rummet och jag ser fram emot att gå och lägga mig snart för imorgon kl 7 på morgonen är det dags för träning.
 

Kommentarer
Postat av: Elinor

Låter ganska intensivt. Måste vara väldigt skönt att vara tillbaks efter den resan!

2009-01-08 @ 15:01:43
URL: http://santippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0