Skolstart

Nu har det äntligen blivit lite liv i luckan här på skolan och det är inte alls lika ödsligt och tomt på folk längre. Igår så var det check-in dag för alla elever och de flesta som jag känner kom tillbaka till skolan. Den första som kom var Yong (min ena rumskompis)och efter att han hade kommit så gick vi och åt tillsammans med hans mamma, syster och hans andra mamma. Efter det så började de flesta droppa in. Lite senare kom också vår andra rumskompis, Sam. Efter att han kom så började vi direkt att möblera om vårt rum. Så nu är vårt rum mycket bättre än tidigare, jag kan ta lite kort senare och visa er hur det ser ut. I går var det ju måndag och vi återupptog vår tradition att åka och äta kycklingvingar (Wing night). Efter det så spelade vi lite biljard och sen "chillade". Men så småningom var jag ju tvungen att tänka på refrängen eftersom de tidiga morgon träningarna började idag.

Det var ganska segt att gå upp så tidigt i morse men om man ser det från den ljusa sidan så har vi faktiskt bara en månad kvar av säsongen och efter det behöver jag inte gå upp så tidigt igen. Vi har ganska många tävlingar den sista månaden, vi har bland annat en tävling nu på lördag som jag hoppas att vi ska vinna.

 Idag började alla lektioner igen och jag har haft tre lektioner idag. Den första lektionen som jag hade var Matte. Efter det som vi gick igenom idag så känns matten väldigt lätt och jag tror inte att jag ska ha så mycket problem med den. Den andra lektionen som jag hade var Macroeconomics. Macroeconomics gå igenom ekonomi i helhet och som jag uppfattar det så kommer den lektionen också handla mycket om ekonomin i dagsläget. Den tredje lektionen som jag hade idag var Perspectives of Business and Society. Den kursen handlar om hur företag, regering och samhälle fungerar tillsammans. Än så länge känns kurserna helt okej och det känns som att jag har bättre lärare den här terminen. Nu är jag klar för dagen och imorgon har jag inga lektioner, jag har bara träning på morgonen och sen är jag ledig resten av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0