Dag 4

Idag var det då dags. Sista dagen av säsongen efter nästan fyra månaders slit. Vi gick upp tidigt som vanligt och åkte iväg till bassängen. Min första gren var 100 frisim där jag simmade in på 51,97 vilket är den snabbaste indivuella simningen på 100 frisim som jag har gjort. Lite senare var det dags för en 400 frisim lagkapp där jag då simmade 100 frisim igen. Jag kände att jag hade mer att ge och jag simmade in på 50,7 en tid som jag är otroligt nöjd med (även fast den inte gills eftersom den var i lagkapp). Lagkappslaget kvalade in till B-final vilket betydde att vi skulle simma på kvällen igen. Det var nu dags för mitt allra sista lopp på säsongen och jag ville köra riktigt fort. Trots att jag fick till ett riktigt bra lopp imorse så ville jag köra änu bättre vilket jag också gjorde. Jag simmade på 50,5 och det var troligtvis det bästa 100 frisims lopp jag nånsin gjort men trots det var det ändå inget perfekt lopp så det gav mersmak för nästa säsong. Sammanlagt är jag jätte nöjd med helgen och det har varit jätte roligt men också ganska jobbigt. Det kändes extra kul att det sista loppet jag simmade blev snabbaste jag nånsin gjort.
Ungefär kl 9 på kvällen var vi klara och vi satte oss direkt i bussen för att åka tillbaka till skolan. Väl tillbaka så har jag ätit lite mat och nu ska jag snart gå och lägga mig för jag är helt utmattad efter den här helgen.

Kommentarer
Postat av: Elinor

Vad duktig du är! :D

2009-02-23 @ 18:00:13
URL: http://santippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0