Dag 2

Idag var det då tävlingsdags. Vi gick upp i ottan och åkte till simhallen för att värma upp innan tävlingen startade. Mitt första lopp var en 200 frisims lagkapp. Det gick hyfsat bra för att vara första loppet. Vi gick vidare till en B-final som vi simmade senare på kvällen. Mitt andra lopp var 500 frisim där jag simmade exakt på mitt pers. Jag hade hoppats att det skulle gått lite fortare men men. Mitt sista lopp på förmiddagspasset var en 400 medley lagkapp.  Jag simmade frisim i lagkappen och gjorde ett riktigt bra lopp och gick i mål på 51,85 vilket är det snabbaste jag någonsin har simmat. Den här lagkappen gick riktigt bra och vi hamnade på en nionde plats, precis utanför A-finalen vilket var lite surt. Men vi fick istället ställa in oss på en B-final. När förmiddagspasset var slut så åkte vi tillbaka till hotellet där vi åt och samlade krafter innan finalpasset. Finalpasset började för min del med 200 frisims lagkappen där jag simmade ungefär som i försöken, med andra ord helt okej. Lite senare väntade 400 medleylagkappen igen och jag var väldigt taggad på att försöka simma ännu snabbare. Min sträcka gick hur bra som helst och jag simmade in på tiden 51,14 vilket var en förbättring med drygt en halvsekund från försöken. Vi slutade på en tionde plats i lagkappen vilket är helt godkänt från ett så pass litet College som vi är. Jag är otroligt nöjd med min sträcka i lagkappen men tyvärr fick jag också betala för den. När jag gick i mål smällde jag i mitt finger på något konstigt sätt så att jag vrickade fingret. Lite olyckligt men jag fick i alla fall en riktigt bra tid. När finalpasset var klart så var klockan ganska mycket så vi åt lite mat och sedan gick vi och la oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0