Dag 1

Klockan 11 samlades vi, ett gäng taggade simmare, på väg att göra en sista kraft ansträngning innan säsongens slut. Enn buss stod redo att ta oss till Rutgers University. Efter cirka en timma så svängde bussen upp mot entrén vid Holiday Inn. Vi kånkade upp med våra väskor på rummen men det fanns inte någon tid för vila. Snabbt fick vi byta om och sätta oss på plats i bussen igen för att åka till bassängen.  Vi anlände till simhallen sär vi ska spendera de kommande dagarna. Vi möttes av en stor pool med en stor läktare på ena långsidan. Plötsligt kändes vår egen simhall ynklig och mesig.  Hursomhelst så hoppade vi i och simmade ett lugnt och hyfsat kort pass.  När vi vara klara fick vi äntligen åka tillbaka till hotellrummet och bara ta det lugnt. Efter någon timme på rummet så började hungern sätta in ordentligt. Hela teamet hade skickat iväg en stor matorder till ett närliggande matställe som levererade maten till hotellet. Efter att vi hade ätit och slappat lite på rummet så var det dags att börja tänka på tävlingen. Det var dags att kapa tiondelar och hundradelar, dags att göra sig av med allt vattenmotstånd med allt vad det innebar. Förra terminen klippte jag inte håret på fyra månader, den här terminen kan man väl säga att jag har gjort tvärtom.  Det började med att två killar i teamet rakade av sig håret på huvudet. De försökte få mig att göra det men jag sa till dem att jag bara skulle göra det om alla killar i hela simteamet gjorde det. Jag kände mig lugn för jag var ganska säker på att det inte skulle hända. Men sen såg jag hur en efter en rakade av sig håret och jag blev allt mer nervös. Till slut var det bara jag kvar. Jag ville ju inte göra dem besvikna så nu sitter jag här med knappt något hår kvar på huvudet. Så nu hoppas jag verkligen att jag simmar fort imorgon. Efter jag hade blivit av med håret så hade vi ett möte där coacherna gick igenom hur det kommer gå till på tävling. Sen slappade vi mest på rummet och snart börjar det bli dags att sova eftersom vi har en riktigt lång dag framför oss. Det har varit en riktigt rolig dag och det ska bli kul och spännande att få komma igång och tävla imorgon.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men hjäääälp hur ser du ut nu? Utan hår!!! Känner du igen dig?



2009-02-20 @ 10:53:27
Postat av: Joppran

Det ser bätte ut än vad jag trodde att det skulle göra. Och jag har fått flera kommentarer om att jag passar i det men det är ju stor skillnad mot förrut ändå.

2009-02-20 @ 19:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0