Ännu en tävling

Tävlings schemat har varit ganska späckat på sistonde och igår hade vi ytterliggare en tävling. Den här gången var det en borta tävling så vi fick åka iväg för att tävla. Vi mötte William Paterson University som ligger ungefär 30-40 minuter bort från vår skola. Tyvärr så förlorade vi mot dem men inte med så mycket. Jag simmade fyra olika grenar. Först simmade jag en medleylagkapp som vi vann. Sen simmade jag 200 frisim där jag tror att jag slutade på en andraplats. Sen simmade jag också 100 och 500 frisim där jag slutade trea i båda loppen. Jag var ganska seg igår så tiderna var inte dem bästa men just nu ligger allt fokus på METS championships, vilket är den sista tävlingen vi simmar innan säsongen är över. Vi har dock en tävling kvar innan det som är nu på lördag, då möter vi Steven Institute of Technology.

Om tre veckor så åker vi i simteamet alltså iväg för att tävla i det så kallade METS championships. Jag kan inte säga exakt vad det är för jag vet inte riktigt själv, men jag vet att det är en stor tävling där flera olika skolor kommer vara på plats för att tävla. Torsdagen den 19 februari åker vi till Rutgers University där tävlingen hålls. Jag har tagit ledigt från skolan två dagar eftersom vi åker på en torsdag och är borta resten av helgen. Rutgers är ett jätte stort Universitet och jag har varit där en gång men då såg jag bara en bråkdel av skolan. Det ska bli riktigt kul och häftigt att åka dit och tävla för det kommer vara väldigt annorlunda mot tävlingarna som vi har här på skolan. Just nu ligger som sagt allt fokus på den tävling och förhoppningsvis så kommer jag vara i bra form när vi kommer dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0