Fredag!

Igår var det då dags att registreramig för mina kurser som jag ska läsa nästa termin. Registreringen började klockan 1 och jag satt redo med alla mina kurskoder och gjorde det så fort som möjligt så att det inte skulla hinna bli fulla. Det kunde dock ha gått bättre. Utav de fyra klasserna som jag ville ha så fick jag bara två. Hela min planering av schema blev förstört och jag fick desperat leta efter två andra klasser som jag kunde ta. Till slut hittat jag två klasser som passade in för min major och som inte krockade med mina andra två lektioner eller med mina träningstider. Så de fyra kurserna som jag ska ta nästa termin är: Business Law, Financial Accounting, Reading in Humanities och Information Technology. Jag kommer att vara ledig på onsdagar och torsdagar vilket kan låta skönt men desto värre är mitt schema på tisdagar och fredagar. På tisdagar och fredagar kommer jag att ha landträning på morgonen, direkt efter det har jag tre lektioner i rad, sen har jag ledigt i några timmar ledigt innan det är dags för träning igen. Så tisdagarna och fredagarna kommer bli ganska tuffa men jag ska inte klaga för jag är ju ledig på både onsdagar och torsdagar.

Nu är det fredagkväll och jag sitter och tragglar med en 6-8 sidig uppsats som ska vara klar nästa vecka. Än så länge har jag skrivit 2 sidor ikväll och jag är väldigt stolt över mig själv att jag har gjort så mycket på en fredagkväll. Hela den här helgen kommer mest bestå av pluggande för min del. Inte nog med att jag måste skriva klart den här uppsatsen men jag har en annan uppsats som ska vara klar på måndag, men den är visserligen mycket kortare. Men jag försöker tänka positivt för det är faktiskt bara en månad kvar av ordinarie lektioner. Så jag är liksom inne på slutspurten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0