Svensk möte

Nu sitter jag här på mitt lilla rum och tänkte att jag ska skriva lite här i bloggen vilket jag inte har gjort på ett tag.

Nu börjar man känna sig allt mer hemma och man börjar bli van med skolan och allt. Även fast jag inte har så många lektioner varje vecka så har jag mycket plugg och läxor som måste göras. Det jobbigaste är när jag måste läsa typ 100 sidor med riktigt svår engelska där jag typ förstår vart annat ord men förhoppningsvis blir det lite lättare när man vänjer sig.

Nu har vi också börjat med vår landträning med sim teamet. Vi hade en träning förra veckan och en igår. Det är sjukt jobbigt och jag har en väldigt träningsvärk idag. Dock så dröjer det till oktober innan vi ska börja med simträningen.

Det finns ju en svensk tjej som går på skolan men som jag inte hade träffat, men för några dagar sedan så började vi prata över internet och vi bestämde att vi skulle ses. Så igår kväll efter jag hade varit och tränat så gick jag och träffade henne och hennes "suitmates" som det heter (typ rumskompisar). Det var kul att träffa en svenne som lite omväxling och sådär mycket svenska har jag inte prata pratat på länge.

Tjing tjong
Johnny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0