Från Öde till Kaos

Från att ha varit öde här på skolan var det igår lite smått kaos. Igår skulle nämligen alla amerikaner flytta in på skolan, så runt halv nio på morgonen var det en bil kö på flera hundra meter som slingrade sig runt skolområdet. Eftersom det inte var nån frukost på skolan då så smet jag iväg med mamma och pappa och åt lite frukost.
När de släppte av mig vid skolan igen så träffade jag några av de interationella eleverna och vi gick och käkade lunch. Sedan gick jag tillbaka till mitt rum där jag för första gången träffade mina rumskompisar. Jag är nöjd med rumskompisarna och de verkar schysta så jag tror det blir bra.
På kvällen igår hade vi en genomgång och massa övningar där man lärde känna människor. En rolig sak som hände var att när jag pratade med en kille så sa jag att jag var från Sverige och då frågade han om jag gilldae Roger Federer, han växlade alltså ihop Sverige med Sweichz (jag vet inte hur det stavas men ni vet vad jag menar).

Idag på förmiddagen så ringde brandalarmet i huset där jag bor precis när jag skulle gå och duscha, så istället fick jag gå ut och vänta på att branbilen skulle komma och att de skulle genomsöka hela huset.
På eftermiddagen träffade jag mor och far och vi åkte till Mawhah och åt en glass då plötsligt mamma förstog att det var sista gången vi skulle ses innan de åkte hem. Och precis som jag visste började mamma böla när vi sa hej då.

Nu på kvällen så kom min rumskompis på att han behövde tvätta vilket också jag behövde men han hade aldrig tvättat förrut och jag är inte heller direkt ett proffs på att tvätta så tre tjejkompisar till min rumskompis följde med oss och hjälpte oss tvätta :D. Så nu sitter jag här och väntar på tvättmaskinen.

Imorrn börjar skolan på riktigt och jag har min första lektion så vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Father

Bra inlägg! Fortsätt i samma anda,vi läser kontinuerligt.Vi landade i morse och är helt slut nu.

hälsar daddy

2008-09-04 @ 17:03:01
URL: http://joppran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0