Ännu en härlig onsdag...not

Onsdagarna är helt ok förrutom att jag har en 3 timmars lektion på kvällen som är riktigt seg. Förrutom den sega 3 timmars lektionen så har jag typ pluggat resten av dagen.
Ni som tror att detta som jag nu gör bara är frid och fröjd så har ni fel, här är lite smakprov på vad jag har att göra
de närmsta dagarna.
 -Jag har ett historia prov på tre kapitel nu på fredag
-Jag måste läsa 50 sidor i en bok (dock en bra och lättläst bok) till på tisdag.
- Jag måste skriva en uppsats om boken som jag läste i somras till på tisdag.
-Jag måste skriva en uppsats på 5 sidor till onsdag nästa vecka.
-Jag måste läsa en massa sidor i en svårläst bok.

Så det är ganska mycket plugg just nu.

Men nu glömmer vi det jobbiga och pratar om det roliga istället.

Idag fick jag ännu en rolig fråga, det var en tjej som frågade om vi pratar Franska i Sverige. Tidigare har jag också fått frågan om vi pratar Tyska i Sverige.
Jag undrar var alla får för sig allt det här, men det är väldigt roligt när man får lite galna frågor då och då :D.

Som jag skrev tidigare så är en av min rumskompis med i "Asian club" och igårr hade dom en fest som min rumskompis tyckte att jag skulle följa med på. Jag följde med och var typ den enda som inte var asiat haha. Men det var kul ändå.

Idag serverade dom också "Swedish meatballs" på ett utav matställena så jag var ju liksom tvingad att prova dom. Men de var inte speciellt goda, tacka vet jag "Mamma Scans" och "Mamma Birgittas" köttbullar. 

Idag har jag för övrigt varit här i exakt en månad bara så ni vet.

Adios Amigos



 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Lovar att du ska få "mamma Birgittas" köttbullar i jul när du kommer hem ;-)

2008-09-28 @ 09:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0