Svenska lektioner

Just nu sitter jag och slappar på rummet och för ett tag sedan var jag och en kompis och käkade. Nu är det väldigt tomt på mitt rum, igår åkte en av mina rumskompisar hem och idag på förmiddagen åkte den andra så det här blir första natten som jag är själv i rummet. Som tur är finns det några kompisar kvar på skolan så jag är inte helt själv i alla fall.

En liten rolig sak som hände igår var att på morgonen (kl. 6.15) när jag kom ner till simhallen så säger tränarna
att det inte blir nån träning för att det inte fanns något klor i vattnet. Jag som var otroligt trött blev väldigt glad när jag istället för att träna fick gå tillbaka till rummet och sova lite till.
Efter några timmars extra sömn var jag tvungen att gå upp och skriva på en uppsats som skulle vara klar på eftermiddagen då jag hade dagens enda lektion. Sen på kvällen så träffade jag Åsa (den andra svensken på skolan) och efter det hängde jag med några kompisar som bor på samma våning som mig.

Jag sitter här och försöker komma ihåg fler roliga saker som har hänt, för jag har ju fått höra att det finns dom som vill höra mer. Det är bara det att man glömmer bort allting när man sätter sig ned och ska skriva men jag lovar att jag ska tänka lite och skriva så fort det händer nåt skojigt.

För övrigt så jobbar jag på att sprida det svenska språket :). Jag har börjat lära några kompisar lite svenska ord och fraser. Det här är det som dom har lärt sig hittills.

- Hej
- Hej då
- Hur e läget
- Skål
- Schyst rumpa (det var några killar som ville lära sig lite raggningsrepliker)

Jag har också väldigt roligt när jag försöker lära dom, för det låter väldigt roligt ibland när dom ska uttala vissa saker. Sen sa en av mina lärare att jag borde hålla en lite lektion i svenska nån gång, så om jag fortsätter i den här takten blir väl svenska nästa världsspråk.

Det var allt för denna gång

Cya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0