Regnigt värre

Idag är det riktigt s k i t väder här. När jag vaknade (typ kl 6) imorse hörde jag hur det spöregnade ute och jag kände mig så där lagom sugen på att gå till träningen men till slut lyckades jag pallra mig upp och ta mig till poolen. Det har typ spöregnat konstant hela dagen och ett tag haglade det till och med.
Idag var jag som sagt uppe med tuppen (till och med tidigare än tuppen) för att träna. Efter träningen gick jag för att äta en härlig frukost, frukosten har blivit lite av mitt favoritmål för man är så himla hungrig efter träningen. Appropå frukost så har jag hittat på en ny smak sensation. En morgon exprimenterade jag lite och kom på en ny liten favorit. Det är rostad bagel med cream cheese och jelly, jättegott. Men när jag stolt skulle berätta för några kompisar om mitt nya recept så sa dom att det inte alls var nånting nytt och att dom hade hört det förrut. Jag blev lite besviken men  hävdar fortfarande att det är mitt påhitt. För att komma tillbaka till dagen så åkte jag efter frukosten iväg för att ta en spruta som jag var tvungen att göra. Jag åkte med Åsa (den andra svensken på skolan) eftersom hon också behövde ta den. När vi var klara så gick vi ut till bilen och skulle åka tillbaka till skolan men då startade inte hennes bil. Efter ett antal försök att få igång bilen så ringde Åsa sin faster och som tur var kunde hon komma och hämta oss. Väl tillbaka på skolan så skypade jag lite med mor och far och sedan hade jag två lektioner. I morgon har jag et stort mid term (mitt terminsprov) så jag håller just nu på att plugga till det.

I lördags hade jag förresten min första tävling eller mitt första möte som det kallas. Vi mötte en skola som ligger i Pennsylvania så vi fick först åka buss i cirka två timmar innan vi var framme i Kutztown. Det var en riktigt bra skola så vi förlorade ganska stort faktiskt men det var ändå kul att uppleva mitt första möte för det var väldigt annorlunda mot vad jag är van vid. Nu på lördag har vi ett nytt möte och denna gång på hemmaplan men vi möter åter igen en väldigt bra skola så vi får se hur det går.

Det har ju kommit en del önskemål på att jag ska lägga upp bilder och jag lovar att jag ska göra det snart. Problemet är att jag inte har använt min kamera speciellt flitigt hitills men jag ska försöka ändra på det.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu blev jag lite nyfiken. Kan du inte brätta lite om vad som var annorlunda med tävlingen mot här.



Här är det mööööörkt nu efter tidsomställningen. Kolsvart när man ska åka hem från jobbet.



Du får förresten hålla utkik i din brevlåda/box snart för vi har skickat ett brev till dig idag.



Tjingeling

2008-10-29 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0