Gårdagens lilla roliga!

Här kommer lite uppdateringar från det stora landet i väst.

Igår började simträningen vilket innebar träning kl. 6.15. Jag har verkligen känt mig som en zombie de här två dagarna men nu har jag bara en träning till imorgon bitti och sedan får jag sova ut på lördag. Jag har äntligen lämnat in min femsidiga uppsats och jag har inte speciellt mycket läxor tills nästa vecka vilket känns riktigt skönt.

Men nu kommer då gårdagens lilla roliga. Efter träningen igår så gick jag och åt frukost och jag joinade några tjejer från simteamet som också skulle äta. När jag berättade att jag från Sverige så tyckte dom det var jätte coolt. En tjej hade inte så bra koll och hon frågade vart Sverige låg så jag sa att det låg i norra Europa. Nån minut frågar samma tjej:
Körde du hit eller flög du? Hahahaha
Alla stirrade på henne, hon hade visst missat en liten detalj, ett litet hav kallat atlanten som ligger mellan USA och Europa. Man börjar ju undra vad amerikanarna lär sig i skolan egentligen.

Förresten hände en annan liten rolig sak igår. Jag gick in och köpte en vatten i en av skolans affär och i kassan jobbar det elever från skolan. När jag kommer till kassan sitter det en tjej där som frågade:
- Are you a senior (senior är de elever som går fjärde och sista året, alltså personer som är runt 20-22)
- No I'm a freshman
- You're a freshman??
-Yes
- Wow you're tall as hell
Jag tyckte det var en rolig kommentar och så blev jag lite stolt när hon trodde att jag var så gammal, fast jag förstår inte riktigt varför hon trodde det.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0