Ännu en vecka

En ny vecka har passerat och det har gått väldigt fort som vanligt. Den här veckan har det faktiskt hänt en hel del.
I måndags fick jag ett paket med lite svenskt godis från min kära familj. Godiset gjorde faktiskt stor succé när jag bjöd några kompisar på det. Dock tog det slut lite för fort men jag planerar att köpa på mig ett litet lager när jag åker hem över jul.
I tisdags var det då presidentvalet här för dom som har missat det. Tack vare valet så fick jag ledigt från en av mina lektioner vilket var riktigt skönt. Jag brydde mig inte så mycket om valet faktiskt och jag var ganska säker på att Obama skule vinna. Eftersom jag hade tidig träning på Onsdagen och kände mig lite förkyld så gick jag och la mig ganska tidigt det vill säga innan valet var klart. Men det hindrade inte mig från att veta resultatet. När det var klart att Obama skulle vinna så vaknade jag av att folk skrek och firade.
I fredags kl. 1 så var det dags för alla förstaårs elever att registrera sig för sina klasser nästa termin. Jag hade fått höra att man ska vara välförberedd så att man hinner få dom klasserna som man vill ha. Kl.1 satt jag då vid min dator och fyllde i alla klasser som jag ville ha men trots att jag gjorde registreringen typ exakt kl.1 så var en av klasserna full så jag fick byta den mot en annan. Därför blev mitt schema inte riktigt som jag ville ha det men det duger i alla fall. Det här är i alla fall de klasser som jag ska ta nästa termin: College English, Perpective of Buisiness, Math with applications och Intro-macroeconomics.
I lördags så hade vi ytterligare en tävling. Den här gången mötte vi Drew University och både vårt tjej lag och kill lag vann. Jag simmade bland annat 200 frisim som jag vann vilket var väldigt roligt. Nu är det en veckas uppehåll innan vi har vår nästa tävling.
Idag, söndag har jag som vanligt suttit och pluggat större delen av dagen för jag har ett projekt som ska vara klart på tisdag och en 7 sidig historia uppsats som ska vara klar på fredag. Så detta kommer bli en ganska tuff vecka med riktigt mycket plugg så jag kommer vara riktigt glad när den är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0