New York City!!!!!!!!

Igår var det då dags för oss att åka in till New York och göra stan. Vi tog en buss som går från skolan runt kl 1 och vi kom fram till Port Authority runt kl 2. Vi började med att gå till K-town (Korea town) för vi bestämde att vi skulle gå dit och käka. Yong guidade oss och beställde på koreanska åt oss. Jag åt nudlar med nån röra och det var verkligen jätte gott. När vi hade fått mat i magen så började vi vandra upp mot Times Square och Rocketfeller Center. Vi stannade i lite affärer på vägen och vi var inne i två HM. Och jag var tvungen att köpa både mössa och vantar för det var riktigt kallt igår. Äntlingen framme vid Times Square så upptäckte vi att vi inte var dom enda som hade fått iden att åka in till New York, det var nämligen fullpackat med folk. När vi skulle försöka ta lite kort av varandra så fick man ha tålamod och vänta tills det kom en lucka mellan alla människor så att man kunde ta fotot. Vid Times Square så gick vi i lite mer affärer, men man hade ingen speciell lust att köpa så mycket för det var packat med folk i varenda affär och det var hur långa köer som helst. Efter att vi hade vandrat runt Times Square ett tag så börjat vi gå mot Rocketfeller Center. På vägen dit så möttes vi av ännu mer människor. Väl framme vid Rocketfeller Center så var det packat med folk såklart så vi tog bara lite foton av julgranen och sen gick vi vidare. Vi gick tillbaka till Times Square trakterna där vi sedan åt middag. Vi åt middag på Appelbees och det var underbart att få slippa skolmaten för ett tag. Dockså kändes det i plonkan också men det är smällar man får ta. Efter att vi hade ätit så gick vi mest runt Times Square. Kl. 11.30 så tog vi bussen tillbaka till skolan. Vi var alla fem väldigt trötta och jag tror att alla somnade på bussen. Det var en riktigt bra dag i New York även fast det var riktigt kallt och hur mycket folk som helst. Men jag var riktigt trött i benen efter att dagen var slut för vi gick i princip hela tiden. Vi tog aldrig bus, taxi eller tunnelbana inne i stan. Så det känns lite i benen.

Idag söndag så hade simteamet en frukost för att tjäna in lite pengar så jag var tvungen att gå upp tidigt och steka panncakes. När jag kom tillbaka från frukosten så var det dags för plugg. Jag har i princip pluggat hela dagen och jag kommer nog behöva göra det typ hela dagen imorrn också. Men det är bara 5 dagar kvar innan jag åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0